BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, 13 September 2011

Permainan

                                               
                                                                       
Saia suke teng0k dye senyum,,c0mel jea,,hehe..saia suke teng0k dye ketawa,,,manizz je,,bukan niat nk mmji dye,,,cume saia hny nytakan ap yg tersirat dkt haty saia nie jea,,Awk tau x..bila kita mula_2 jat0 haty,mcm_2 ite rasa,,,rase bahgia,gmbira,,mcm_2 kan...Tp,,meka kate,,tu semntra jep...x lame puwn,,,dalam bnyk_2 wktu kita jmp dye,satu hary tue,mzti ad prsaan kcewa dgn sikap dye,,,ta0 x knp??kita x sllu dsmpng dye,kita x sllu ddmpingi  dye,,mcm mne ite nk ta0 tntg dye,,,Saat btukar minit mnjadi jam dan berganti hari,,,kbhgiaan x sllu hadir untk prkara berkait mnusia ...smua terukir berasaskn kkuatn kita...terukir sebuah diary tntg  dye,kkshny dan saia....saia hnylh 0rg ktiga yg x mmberi ape2 mxne,,,jhatnyer saia,,,saia da mngngu ubungn mreka...kjamnyer saia,,mnyakiti haty perempuan tue,,kal0 saia yg berada pd p0cc gadiz tue skrg,,mzti saia da ngs,,,saia x cntk,,x mcm dye,,smpurna,,,gah dimata jejaka,,sedangkn saia,,hnya sekuntum  bunga  tiada haruman dan x terukir untk semua sekalipuwn,,Seandainya saia hnya permainan dlm cerita nie,,,jadikan saia se0rg mnusia yg benar mmhami erti mncintai dan dicintai....
                                   
                                                            _Buwdax kampunk_
       

Wednesday, 7 September 2011

-rUgINyer sAIA-


Awk,,terlintas dihaty saia sedikit perasaan yg mnyatakan saia benar-2 merasai kerugian kerana tdk mmliki awk,,,awk tau knp,,,setiap kali belaian kebaikan yg awk brikan pd saia,saiA sweolah2 berpkir bahawa selama saia hidup,,awklah org pertama yg sentisa melayan karenah saia dikala saia sedang kesedihan mahupun kesunyian,,,,awk tauw x....????awk baek kan???awk x pernah tunjukkan sedikit rs mara awk pd saia,,,cume yg mrugikan etu mmbuat saia maseh terharu dgn ape yg awk miliki ttp tdk sepat0tnye awk miliki,,Saia sayang awk... ermwmw,,mngkn dimata awk saia masih lg anak kecil yg awAk anggp sbgai se0rg adk  awak,,,ttp sedarlah,,,apepun yg awk tanggapkan,dlm hid0p saia,,,telah saia yakini saiala gadiz pertama yg sedang belajar utk mmhamy perasaan awk,,,dan mnghilangkn segala persaan cinta saia pd awk,,,Awk tau x??knp saia ckp saia rugi???saia x diberi peluang utk awk mncntai saia,dan awk x dibery peluang unt0k sedar bahawa awk perlu belajar unt0k mncntai saia,,,,Walaupuwn bg saia,,,cerita tntang kita x akn mnjadi liputan dalam akhbar mahupun berita harian,,namun bg saia,awk sewjarnya mmliki serg gadis yg mmhami dan mncintai awk setulus hatynya,,,hary nie,,da mas0k 4 hary kite trpisah,,,rnduw saia pd awk bagai ribuan tahun tdk bertemu,,,,seandainya saia diberii peluang utk mndmpingi awk,,akan saia katakn  disetiap hary2 yg saia lalui adlah bersumberkan semangat dry awk,,,Saia nk pelux awk,,utk lpaskan rnduw saia,,tp...saia x mmpu mlksanakn perkara sebegitu,,,,saia cume gads kerdil,,yg tiada ape-2.etu juga adlh bkti yg akn mmbri tahu awk,,,sedeti sekalipuwn,saia tdk akn pernah belajar mlupakan awk,,,T0l0ng  fahami saia,, saia mncintai awk,,,...

Thursday, 25 August 2011

"Faceb00k"Mukabuku



Buat petama kalinyer ite kawan,awk baik cgt-2.awk wt sesi suai kenal ngn saia,,mcam-2 yg awk tnya n cerita dekat saia.semuanya hny bermula dari nombor saia yg awk curi dr “faceb00k”mukabuku,Thankzzz sbb sudi jd kawn saia.malam lepas ite kawan,awk c0ll saia,lame kan kite berbual,awk cerita tntg awk,,saia pulax cerita perihal dyry saia...Tibe-2awk jadikan saia adek ankat awk,,,syukurnya saia,hari_2 yg saia lalui wat saia epy bersma awk..mesti  akn ad senyuman yg terukir dipipi saia hnya dgn melihat awk...awk engat lg x,,satu hari tue,,,saia nk pegi taman,ttbe awk nk ikut saia,,,malunye saia,,,manekan tidak,saia x pernah jmpe lelaki muke ke muka,,tp kalo mukabuku tue adalah...hehe,,,waktu awk bagitauw saia awk nk pindah lepas raya nie.haty saia sediy sgt..saia sayang awk,,saia x nk khilangan awk...tp siape sy utk mnghalang awk..saia cume manusia biase yg x de ape_ape,,,cube awk tgok gadis sekeliling awk..kemudian,bandingkan mereka dgn saia....saia yakin sgt,,saia laa wanita terakhir yg awk akn pilih untuk hidup awk...mungkin....saia nk bagitauw awk....setiap kate-2 yg awk ungkapkan pd saia buat saia rasa bgia sgt..
          Hari tue,,,saia saket....tp haty saia tetap nekad nak pergi klink,,,terima aseh awk sbb sudi temankan saia...saat-2 yg saia x boleh lupekan adalah bile awk cakap hujan mencemburui kita...hehe,,,pakaian yg kite pakai x dirancang sama warna,,,dalam waktu yg same jgk,,,terpakselah kita menompang teduh di umah “Aunty”tue...lame kan kite bebual....pertemuan kita tue x dirancang,,terus berlaku,,,asalnye hny ke klinik tp sampai tampin,,hwawa..hwa...dekat sane,ite x de rancngan nk prgi mne,,last2 saia amek kputsan kite g shoping,,,,terima kasih awk sbb belikan saia beberapa bungkusan makanan,,,Haty saia mula berdebar-debar saat pertama kali tangan saia awk sentuh,,,haty saia mula menysup sepi-2,,,mngkn kerana x pernah disentuh juga kesedihan yg pernah saia rasai,,,atau belaian dari awk yg saia pgl “abang”...lepas kite jalan-2,,kite gi cyber  cafe...awk  suo saia tngOk cerita kisahcinta,,,,semua berkait dgn kematian,,pilunyer saia waktu tue,,,,mmandangkan  da satu hary awk x tydo,,awk rebahkan kpla awk di bahu saia,,,,kalau la waktu tu saia berani mnyentuh awk,,,,suda saia usap rambut awk ,,,tp saia bukan siape2....hny seorang gadiz,,bergelar adk pd awk....Awk taue x etula saat yg memilukan haty saia.....saia x mahu khilangan awk,,,saia sayang awk,,, Gengaman tangan saia pd awk sbnrnya mmbawa seribu erti dalam dyry saia utk awk,awk jnji x kan tinggalkan saia,,,saia percaya pd jnji awk,,,Pejam celik pejam celik da tibe masanya utk kite balik,,,Waktu kite naik bas,saia rasa klkar sgt bile lihat telatah awk  yg sedang cube blajar utk bayar tmbg bas,,,Engat lg x,kite maen ukur-2 tgn,,,tgn awk besar drpd saia,,,geli haty saia,,hehe.Saia jnji dekat awk,,saia x kan tinggalkan awk,,,saia puwn berharap supaya awk x tnggalkan saia,,,,Sem0ge Allah mnymbut dan menyahut d0a saia,,,,Akhir kata untuk saia,,,Seandainya saia bukan pilihan haty awk,,Carila seorng gadiz sederhana wajahnya serta lmbut hatynya.saia pasti dye adalh wnita yg mmbahagiakan awk..

                                                                                      Ikhlaz dari
                                                                             Buwdax musyuk҉J

Friday, 5 August 2011

JANJI -

Dulu masa ite kawan,awk ada jnji x mao putuskan pesahabatn nie kan?Tp,knp dalam diam-2 awk cuba hilangkan dyry awk??Awk tauw x,saia engat lagi jnji awk.Awk jnji ngan saia awk nk bawak saia jalan-2.Awk cakap,awk nk bawa saia pegi kampunk awk,,jumpe mak awk.Kalau la awk dpat tengok riak waja saia waktue awk brjnji tue,mesti awk akn tauw kalau saia betul-2 merasai sesebuah kbahagiaan yg Allah cipta buat saia.Apakan tidak,awkla org y mula buat saia meletakkan sebuah harapn dekat awk.Mula-2 kita kawan tue,saia da mula menilai awk,99.9% persahabatan ini amat saia yakini.Cume,00.1% saje yg saia ragui,Rupe-2nye,disebalik persahabatan saia dgn awk,00.1% tu la yg terjadi.Saia harap akan ada satu keajaiban dary Allah untuk saia melihat awk buat kaly kedua utk 100% persahabatn suci.Saia sedar kalau saia hny mampu merancang tp Allah yg menentukan suratan.seseorang hamba Allah pernah berbicara,doa saia dimakbulkan kerana Allah sayang saia,doa saia lambat dimakbulkan kerana Allah sedang ,menguji saia,dan seandainya doa saia tidak dimakbulkan membawa erti bahawa Allah sedang merancang sesuatu untuk saia.saia berharap dan bedoa supaya awk x kan lupakan saia •_•.Bila saat awk perlukan saia,hubungi saia disini kerna saia sentiasa berda disini untuk org yg mnyayangi saia 
 
buwdax musyuk+
Tieya-
29/07/2011-

Sunday, 17 July 2011

Begitukah Akhlakmu(III)

       Menungu dye,shnga hari ni tiada khbar berita dr dye..knp begitu mudah sekali dye mlupakan saia,????haty saia skit sangat,,,bile mlihat dye brada didpn mata saia,,dye x sperti org yg saia knal lg..dye terskn hidup dye dgn keegoan,,shiape saia pd dye..???knp dye tunjukkan riak wajah dye pd saia dgn mnytakn bhwa dye lg sdg sbuk mlyan karenah gadiz-2 laen??,,knp dye mcm tue,,knp???inikah balsn utk saia krn mnyangi org yg tlah mmberi smgat kpd saia,,,,,dugaan apakah ini,,,”awk.knp awk layan org laen???knp bukan saia???knp awk lempar saia jauh dari hidup awk??Begitukah akhlak awk setelah mdpt saia.,,,knp awk x prnh mmbisikkan pd saia bhw awk akn tinggalkan saia???”dye biarkn saia sprt manusia yg tahu mmbwa khdpan sendiri,,,saia pasti,saia bolh ,,tp bukn spti yg dmnta,,sepantas kilat,,,bukankh sebuah kseh syg yg terjlin amat payah utk dilupkan???saia pasti bahawa ada hikmah disebalik apa yg berlaku,sawk,tdk terasakah dye tntg pnderitaan yg sdg saia alami?,ketika fajar mula terbit,disaat itlah saia bgun lntas mngingti dye,namun,adakh dye juga begitu???,,,Teralu lama saia mmkirkn psahabatam ini.Apa yg mmpu saia ukirkn pd dye,,,,Semoge dye berbahagia dgn seorg gadiz dihadapannya suatu hari nnt,,ketika etu jugalah akn saia pastikan sebuah senyuman terukir khas buat dye dan kkshnya...Semoga Allah mncipta hikmah disebalik persahabatan saia bersamanya....Sekian......
  Create:Buwd@x mus¥uk*_*-2011-

Saturday, 9 July 2011

Begitukah Akhlakmu(ii)

Da 1 minggu dye x mao contact saia,ap sbnarny yg sdg dye cbe lakukn??Dye seolah-2 buta dgn ape yg  sdg sy lakukn.Sy cube beri dye perlindungn,sy beri dye ksh syg spnuhnya hny utk dye.Knp dye  x pernh nmpk pngorbanan saia??KENAPA????Sy perlukan dye,sy amat  mnyayangi dye.Dripada dye sy mula bljar mentaktihkn diri sy mrasai alm krmajaan,tp,knpa dye smula yg tinnglkn saia??”Awk,knp awk x  jujur dgn saia??knp awk tipu saia??ap salah saia yg sy da buwat pd awk??knp awk buwat sy mcm nie??Tubuh saia terkaku,saia x mmpu bekata-2 lg,sy maty akal,haty dye buta utk melihat saia.mngkinkh pshabatan kami terhnti disini??

        Semalam,saia x nmpk dye,sy rndu cgt-2 dkat dye,dimana dye??knpa tatkala subu lg dye suda mnnggalkn rumah tnpa pngtahuan saia??dye seolah-2 x mao mlhat saia..hodohkah saia?bodohkah saia pd dye?hinakah saia untuk dye?tatlaka rinduw mula bercabang pd mlm tue,,sy hantrkn setaip mcg utk dye.”hye.awk,da lme ite x mcg,boley kite mcg?”hmpir dua jam sy mnngu  balsn mcg tue..harpn utk mmlakan prbualn saia hny trhnti disitu.haty sy brbcara.mngk  dye belum topap,mngkn jga dye sdg sibuk.Saia hilngkn keraguan dgn mnghubngi dye,,Sy ingat dye x akn angkt Call saia,tiba-2,”hellow”mwmwmw bhgiany saia,trlpas jgk rnduw saia.sy dap dgr suare dye,dye seola-2 berda dkt dgn saia.’terima kasih Ya Allah.’Awk rasakn,,adkh pngln yg dye jwb td hny skadar utk mnhburkn haty saia?Ya Allah,dakh ini jnya skdar sandiwara dan gurauan yg sdg dy cube lakukn  utk saia?Adkah ini mrupakan pngajaran sbgai titik prmulaan untk saia mngtahui bhw cinta etu hny sebentar dan sementara??..

Begitukah Akhlakmu(i)

     Awk tauw x???Sy suka crita pasal dye,sbb dye jea owg yg sy ad.Dye la pneman ktika sy kseorgn.Sy nk bgtauw awk,sy da mula sygkn dye,sy da mula  rindukan dye.Bhgianye sy.Wktue mula-2  bkwan,sy rs mcm sy nie da jd puteri utk dye,dye jge sy,mcm-2 yg dye lakukn hnya utk sy.Caringnye dye.Esok  tue,dye prgi krja,waktu tu pula sy x brskOlah,bile dye rhat jea,  dye mzti mcg sy.sukenye sy.dye tnya sy nga wat pe,everthing dyee tny,tibe-2,dye  tny sy da mam-2 ke blom,sy akp sy x mam-2 ag bb sy nga bpuase,mlm waktu  lpas bbuka tue,dye belikn sy choklat,dye la owg prtma y hadiahkn cadbury utk sy.maniznye,,,hehe.emwmwmw,awk jep yg slalu dgr criter sy.hrapan sy da mula utuh pd dye,syg sy da mula terpapar utk dye.Perualan sy dgn dye,hari-2 mncritakn ssuatu yg baru.Dye nk bawa sy jmpe ibu dye,jln-2 kt kmpung dye,,mzti best kan.sbb sy x pena alami saat2 mcm tue..etupun kalau  ibu sy izinkan.emwmwmw,ad satu kedukaan yg sy pohonkn  dkt dye,sy mntk dye jge hubngan ini baek-2.Sy x tauw knp sy ckp mcm tue,mngkn sbb kasih sy da mula bertaut pd dye.”Awk jgn tnggalkn sy ye,sy syg awk.sy cume ad awk jea,sy prlukn awk sbgai pnmbh smngat sy dikala sy ktakutn,sy perlukn awk.Sy x mau khlngn awk.”Hari bergnti hari,mngkn sbb dye da mula busan mcg dgn sy,talian kamie trhnti.Kawan sy bgtauw sy kalau dye suda ade teman wanta,sy x prcaya,sbb dye slslu mcg dgn sy je,ape semua nie!!!!!kalau btul dye suda ad temn wnta,knp dye rlu adakn talian dgn sy sblum nie.,KENAPA!!!.Nurani sy terlantar sektika,haty sy trtnya-2,benarkh ape yg  shbat sy critakn etu?Terlintas difikiran sy 1 persoaln utk dye.Seandainya benar jika tdk mnyngi sy,knpdye perlu cmburu dgn  pujian yg sy lmparkn pd rakan dye,??Sy cume mmuji  rakan dye,ttpi,syg syg sy hny utk dye.Apepun yg ign dye prkatakn pd sy,sy ttp akn mnunggu satu jawpn yg prnh dye jnjikn utk sy.

continue...